Afrikaanse Dag

7 Jan

Afrikaans is volgens my een van die mees agtergeblewe fasette op die internet.

Ek sê nou nie dat ons moet begin om rekenaar terme en online lingo heeltemal in Afrikaans te vertaal en dit eerder as die Engels te gebruik nie. Genade nee, dit klink te dom. Webwerf. Komaan, nie eers met ‘n hoedjie en diploma in die hand kan webwerf slim klink nie.  ’nuff said.

 

Wat ek wel glo, is dat daar ‘n wremelende, amper underground, Afrikaanse beweging op die net is wat begin om sy kop uit te steek. Tot onlangs toe nog was dit net pretensieuse Afrikaanse taalkundige webwerwe wat hul stempel hard en kalvinisties op die net neergedruk het. Al 15 besoekers aan die sites, was ook net so eng soos diegene wat dit beheer het.

 

Twee sites (en ja, ek weier om te praat van werwe) wat wel reeds die afgelope paar jaar hul ding doen in Afrikaans, is die super snaakse skok-blog www.WatKykJy.co.za en die dig/skryfkuns gesentreerde www.WOES.co.za

WatKykJy is die skurwe maatjie waarvan jou ma nie regtig hou nie, maar jy kuier altyd lekker saam met hom. Dis hy wat dop gebring het na jou sussie se 5de verjaarsdag partytjie toe, en op skool het hy daai ander magazines pouse agter die paviljoene vir jou gewys in ruil vir sigarette of wiskunde huiswerk. Al bad hy nie ELKE dag nie, is hy tog daai vriend wat net homself is, en hy gaan nie sy rug op jou draai om die ryk maatjies te impress nie.

WOES, op die ander kant, is jou nefie van Waterkloof af. Hy hou van kuns en kultuur netsoveel as van rugby en rooiwyn. By jou 21st het hy opgestaan om ‘n speech te gee, al was hy nie gevra nie. Maar dit was cool, want hy weet net wat om te sê. Ten spyte van sy ryk ouers, is hy ‘n plat op die aarde outjie, en kuier saam met enigiemand wat bereid is om saam met hom en sy ietwat meer verwaande vriende uit te hang.

Die twee sites is geheel en al twee wêrelde uitmekaar uit, maar het wel twee dinge in gemeen:

  • Hul is Afrikaans, en steek dit nie weg nie.
  • Dit gaan nooit gebeur dat ALMAL ooit van hul altwee hou nie.

Ek het besluit om een keer per week my blog in Afrikaans te doen. Ek is lief vir die taal. Ek glo Afrikaans is in ‘n ongelooflike groei-fase van sy bestaan. Die tyd wat die regering vir ons besluit het hoe ons taal mag klink, is lank reeds verby. Dis nou ons, die prates van die taal, wat daai besluit neem!

Nou… Wie sê Afrikaans is dood? Jammer meneer ek het my les geleer! [Fokofpolisiekar – Antibiotika]

One Response to “Afrikaanse Dag”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Afrikaanse Demotivators « BaasDeBeer's Blog - 21 January 2011

    […] nie meer nie… Ter viering van my weeklikse Afrikaanse blogpost, het ek ‘n paar lame postertjies gemaak. As jy dink jy kan beter, doen dit, en stuur dit na […]

Leave a Reply

